oncontextmenu="return false"

Någon som är bra på Ramar i webbdesign?

Ändra så att toppramen får exakt 150 pixlar.

Vad heter ditt dokument i toppramen?

Går det att flytta gränsen mellan toppramen och undre sidan? Om det går, se till så att du låser gränsen nu. Vad är koden för detta, och i vilket av de 4 dokumenten lägger du in detta?

Ändra så att du inte kan flytta gränsen mellan toppramen och undre sidan. Hur gör du det, och i vilket av de 4 dokumenten lägger du in detta?

Ställ in så att du kan flytta gränsen mellan vänster och höger ram. Hur gör du det, och i vilket av de 4 dokumenten lägger du in detta?

Ändra pixelstorleken i höjd på toppramen, så att toppramen endast får 50 pixlar. Får man några rullningslister nu? Ställ in så att man automatiskt får rullningslist, om det behövs. Hur gör du det, och i vilket av de 4 dokumenten lägger du in detta?

För att kolla att du har gjort rätt så ändrar du toppramen till 150 pixlar, då ska alltså rullningslisten försvinna igen. Ställ nu in så att man aldrig får rullningslister i denna ram. Hur gör du det, och i vilket av de 4 dokumenten lägger du in detta?

Namnge ditt översta dokument top. Hur gör du det?

Namnge nu de andra left och right. Hur gör du det?

Se till så att länkarna som ligger i vänster ram automatiskt öppnas i höger (stora) ram. Hur gör du det?

Lägg in marginaler i alla 3 dokumenten, så att du har följande inställning:

Vänster marginal: 15 px
Höger marginal: 15 px

Hur gör du det? I vilket dokument lägger du koden?

Lägg allra sist en ny länk under de andra 3 länkarna till Hässleholms Kommuns hemsida. Denna länk ska öppna sig i ett nytt fönster. Hur gör du detta?



Fattar inte mycket av detta...

Psykologi

Jag har problem med min Insu 1 i psykologi. Det ska vara inlämnat på onsdag och jag har inte ens börjat. Jag vet inte vad jag ska skriva. Kan ju inte annat än bli katastrof. Behöver lite hjälp av er.

Fallbeskrivning: Anders

 

Anders har grava alkoholproblem. Det har gått så långt med hans missbruk att han har förlorat sitt arbete som försäljare. Med åren började han dricka mer och mer, så när hans äktenskap tog slut var det ingen överraskning för någon i familjens omgivning. Efter skilsmässan gick det snabbt utför för Anders. När han fick veta att han skulle vräkas från sin lägenhet drack han sig mer berusad än vanligt. Han bestämde sig för att söka upp sin f d fru. När han på vägen dit gick över en hårt trafikerad väg blev han påkörd. Anders fördes till sjukhus, medvetslös och med flera skador. När han vaknade på sjukhuset, efter några dagar, tänkte han för första gången tanken att han var alkoholist.

 

Uppgift

Lös uppgiften med hjälp av din kursbok s. 13-33. Har du inte kursboken söker du svaren inom de olika psykologiska perspektiven:

·     Det biologiska perspektivet

·     Psykoanalysen och det psykodynamiska perspektivet

·     Det behavioristiska perspektivet

·     Det humanistiska perspektivet

·     Det kognitiva perspektivet

·     Det socialpsykologiska perspektivet

 

1. Hur kan man se Anders problem ur ett eller flera olika psykologiska perspektiv?

2. Vilket perspektiv skulle du välja? Varför?

 


Jag har ingen aning om hur eller vad jag ska skriva.

Tävling!!


Jag tävlar om ett presentkort värt 250:- hos Gangstar
i Nikitas blogg, tävla HÄR du med!



Hoppas självklart att jag vinner!!!!!

Måndag!!!!

Och inget roligt har hänt. Helgen va relativt lugn, Albin  blev förkyld i fredags men han är på bättringsvägen nu, har bara lite hosta. Lämna Albin på dagis i morse, cyklade hem och dammsugade och torkade golven sen vid 2 hämtade jag Albin igen sen har jag bara lagat mat och nu sitter jag här och skriver och tittar på unga mödrar.

Det va min Måndag det, inte så värst händelserik med andra ord


Hej hej




(Ingen ny bild)

Helgen som gick!!!

I fredags så tog vi det lugnt I lördags så va vi och kolla på Rally efter det så körde vi och handlade, sen kom Linda och David hit och grilla med oss det blev en och annan öl faktiskt. I söndags så åkte vi i väg till Ikea och handlade en ny säng till Albin och åt köttbullar :)
Och idag är en ny vecka, har inte hänt så mycket idag, har i princip inte gjort någonting idag för utom att jag har diskat. Tisdag i morgon och Albin ska till dagis.
Kan inte koncentrera mig när jag skriver för Albin står här bredvid och traggar :)

Återkommer när jag har något att skriva..




Utmaning

Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)! Lycka till!



1. Vad heter du? Emmelie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Elak
3. Flicknamn: Emmy
4. Pojknamn: Emil
5. Yrke: Elektriker
6. Färg: Emo-svart
7. Klädesplagg: Elvisbrallor
8. Mat: Enbärspaj
9. Sak i badrummet: Eltandborste
10. Plats/stad: Eskilstuna
11. En orsak att vara sen: El fel
12. Något man skriker: Eminem (Haha kom inte på något annat)
13. Film: E.T.
14. Något man dricker? Egg nogg
15. Band: Ebba Grön
16. Djur: Elefantl
17. Gatunamn: Envägen
18. Bil: Epatraktor
19. Sång: En Sista Dans


Jag utmanar alla som vill


                                                                        

Krångel?

Så här ska det väl inte vara?  Hittar inga kommentarer inlägg





Aja får väl fortsätta med mitt pluggande

RSS 2.0