oncontextmenu="return false"

Psykologi

Jag har problem med min Insu 1 i psykologi. Det ska vara inlämnat på onsdag och jag har inte ens börjat. Jag vet inte vad jag ska skriva. Kan ju inte annat än bli katastrof. Behöver lite hjälp av er.

Fallbeskrivning: Anders

 

Anders har grava alkoholproblem. Det har gått så långt med hans missbruk att han har förlorat sitt arbete som försäljare. Med åren började han dricka mer och mer, så när hans äktenskap tog slut var det ingen överraskning för någon i familjens omgivning. Efter skilsmässan gick det snabbt utför för Anders. När han fick veta att han skulle vräkas från sin lägenhet drack han sig mer berusad än vanligt. Han bestämde sig för att söka upp sin f d fru. När han på vägen dit gick över en hårt trafikerad väg blev han påkörd. Anders fördes till sjukhus, medvetslös och med flera skador. När han vaknade på sjukhuset, efter några dagar, tänkte han för första gången tanken att han var alkoholist.

 

Uppgift

Lös uppgiften med hjälp av din kursbok s. 13-33. Har du inte kursboken söker du svaren inom de olika psykologiska perspektiven:

·     Det biologiska perspektivet

·     Psykoanalysen och det psykodynamiska perspektivet

·     Det behavioristiska perspektivet

·     Det humanistiska perspektivet

·     Det kognitiva perspektivet

·     Det socialpsykologiska perspektivet

 

1. Hur kan man se Anders problem ur ett eller flera olika psykologiska perspektiv?

2. Vilket perspektiv skulle du välja? Varför?

 


Jag har ingen aning om hur eller vad jag ska skriva.

Kommentarer
Postat av: .

Vi har exakt samma uppgift i skolan. sitter och håller på med den nu xd samma fallbeskrivning men lite olika frågor.

2009-10-11 @ 10:31:48

skriv:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
class=egetnamn">
Trackback
RSS 2.0